Lži a dezinformace jako palestinská zbraň

Palestinské používání lží a dezinformací je už známo mnoho let, ale v posledních dnech dosáhlo nových rozměrů, jež jsme ještě neviděli. Lživé reportáže v palestinských médiích nebo, čas od času, od jejich zástupců v médiích mezinárodních mají dvojí cíl: na jednu stranu odsoudit Izrael a na druhou stranu odvést pozornost světa od těsného spojení palestinského vedení s terorizmem.

Palestinská sbírka lží je zvláště zneklidňující ve světle dobře známého fenoménu, že když se lež opakuje dostatečně dlouho, stává se pravdou, i když nemá žádný podklad. Ještě více zneklidňující je ochota mezinárodních médií sloužit jako nástroj pro publikování palestinských tvrzení bez ověření jejich pravdivosti a bez vědomí toho, že jsou v mnoha případech neopodstatněné. Jejich dementování, pokud je později uveřejněno, se dostává mnohem méně pozornosti, a mezitím již napáchají škodu.

Níže je uvedeno několik výmyslů šířených Palestinci:

 

  1. Jedním z nejpopulárnějších témat, stále více od uvalení restrikcí na Arafata, je strach o život presidenta. 31. března řekl Jasir Abed Rabo, v rozhovoru pro televizní stanici Al Džazíra, že obdržel informaci, že se IDF (Israel´s Defense Forces – izaelská obranná armáda) chystá vstoupit do uprchlického tábora v Ramallahu, a že byl tento krok Šaronem naplánován s úmyslem zabít Jasira Arafata. Tentýž den sdělil Hassan Asfor rádiu BBC, že IDF vnikla náslilím do Arafatových kanceláří, a že situace byla nebezpečná, „na pomezí katastrofy“. Ještě tentýž den řekl Saeb Erekat v egyptské televizi, že se nemohl spojit s Arafatem, a že se obával o jeho život. Erekat to zopakoval v rozhovoru, který dal CNN 6. dubna.Všechny tyto obavy se ukázaly jako neopodstatněné.
  2.  Džibríl Radžúb (30. března v MAHAD TV, místní televizní stanici v Ramalláhu) nařkl Izrael z uskutečňování „masakru“, z popravení 30 Palestinců v Ramallahu. Oznámení bylo také vysíláno Al Džazírou a ostatními stanicemi. Skutečnost byla pochopitelně odlišná. V bitvách, které se ten den odehrály v Ramallahu bylo zabito 9 Palestinců. Všichni byli ozbrojeni.                                                          
  3. Palestinská televize 2. dubna informovala, na základě oficiálního oznámení             palestinského vedení, že kněz jménem Jacques Amathis byl zabit a desítky mnichů zraněny při akci IDF v Betlémě. Toto oznámení bylo publikováno zejména v italských a francouzských médiích a na BBC  a vyvolalo protestní bouři. Následující den „zesnulý“ kněz poskytl rozhovor agentuře MINSA a potvrdil, že on a mniši v klášteře byli v pořádku a bezpečí.
  4. Jásir Arafát, v interview pro televizi Al Džazíra 3. dubna prohlásil, že Izrael „podpálil mešitu“ naproti Chrámu sv. Marie v Betlémě a že „zničil mnoho kostelů a mešit.“ Vyzýval křesťanský a muslimský svět k akci. MAHAD TV informovala, že vypukl oheň v mešitě Omar el-Hatib v Betlémě a že IDF zabránila hasičům dorazit na místo a požár uhasit. Žádné z těchto obvinění nemělo nějaký skutečný základ.
  5. WAFA (Palestinská tisková kancelář) 2. dubna oznámila, že IDF ostřelovala novou mešitu v Tulkarmu poté, co muezzin svolal věřící k poledním modlitbám. Ve skutečnosti se žádný takový incident neodehrál.
  6. Džibríl Radžub prohlásil 30. března v rozhovoru  pro syrskou televizní společnost ANN, že jediní lidé v táboře Preventivních bezpečnostních služeb v Betunii byli pracující pro služby, ženy a civilisti, a že tam nebyli žádní hledaní teroristé. Pravda je samozřejmě poněkud odlišná. 2. dubna bylo dopadeno množství hledaných teroristů v budovách, včetně hlavních členů Hamasu zapletených do mnoha teroristických aktivit.  
  7. Na internetové síti WAFA oznámil 2. dubna palestinský ministr zdravotnictví Riyad Al Zanoun, že IDF kontrolovala pět palestinských sanitek v Ramallahu, přinutila jejich posádky aby se vysvlékly a odvezla je na neznámé místo, aby jim zabránila ošetřovat zraněné. Ve skutečnosti od nalezení výbušného pásu pod nosítky, na nichž leželo malé dítě (koncem března na kontrolním stanovišti A-Ram), byla IDF přinucena jednat s extrémní opatrností.                                 
  8. Podobné obvinění bylo vzneseno 5. dubna novinami Al Kuds. Podle novin byla sanitka Červeného půlměsíce přepadena v El Bireh a vojáci IDF prý napadli jejího řidiče a zdravotníky, kteří jeli s ním. Žádný takový incident se nikdy nestal.
  9. V rozhovoru pro televizi Abu Dhabi 29. března Arafat prohlásil, že se „také stal v Hebronu takový incident, tak nestoudný a kriminální incident, že v oblasti Hebronu zaútočili na tři členy mezinárodních sil a zabili je: dva z Turecka a jednu z ošetřovatelek ze Švýcarska.“ Ve skutečnosti ve zmíněném incidentu byl jeden z tureckých příslušníků mezinárodních sil zachráněn, a v rozhovoru v rádiu řekl, že útok byl uskutečněn uniformovanými Palestinci.                                   
  10. Noviny Al Kuds informovaly 4. dubna, že IDF odmítla, aby byl sanitkou převezen pacient z řeckého ortodoxního kláštera v Bejt Sahour do nemocnice v Bejt Džala. Ve skutečnosti se žádný takový incident nestal.
  11. 5. dubna oznámila agentura WAFA, že IDF ostřelovala okolí Um Nasser, věže Al Udeh a obytné čtvrti blízko silnice Salah a Din na severu pásma Gazy. Skutečnost byla poněkud jiná. Minometné střely byly vypáleny Palestinci, ale dopadly na jejich vlastní území.
  12. Noviny Al Kuds oznámily 5. dubna, že vězni v táboře Ofer u Givat Ze´ev, podstoupili mučení, včetně lámání prstů. Toto tvrzení také nemělo žádný základ.
  13. Zpravodajská agentura WAFA 6. dubna oznámila, že osoba jménem Ali Mustafa Abu Razek, ve věku 30 let, byl zasažen a zabit IDF u křižovatky Sufa. Abu Razek byl ve skutečnosti terorista, který se pokoušel položit výbušninu a byl odpálen společně s ní.
  14. Na začátku těchto událostí byli vojáci IDF obviněni z vysílání pornografických filmů v televizi Al Watan v Ramallahu. Toto tvrzení bylo důkladně prošetřeno IDF a ukázalo se jako neopodstatněné.
  15. 5. dubna prohlásil Nabil Sha´ath v Saúdském ´Okaz´, že Izrael zfalšoval dokumenty zabavené v Arafatových kancelářích v Ramallahu, dokazující, že palestinské vedení financuje Mučednickou brigádu Al Aksa. Dokument je pravdivý a mezitím byly nalezeny další dokumenty dokazující zapojení palestinského vedení a Jásira Arafáta do terorismu a do jeho financování.

 

Toto je několik příkladů nekontrolované palestinské desinformační mediální kampaně, která probíhá také v předních světových mediálních společnostech. Tato kampaň představuje Izrael jako krutou a nehumánní zemi, která ničí svatá místa, pronásleduje přední humanitární organizace v rozporu se Ženevskou konvencí atd. Skutečnost je jiná. Jediný, kdo škodí nevinným civilistům jsou palestinští teroristé. Jediný, kdo znesvěcuje svatá místa, a to nikoli poprvé, jsou Palestinci. Jediný, kdo porušuje Ženevskou konvenci a používá sanitky a nemocnice pro jiné, než jejich vlastní účely – jsou Palestinci.

 

O užívání sanitek existuje známý obrázek z Betléma, který ukazuje tank odsouvající dvě sanitky, jež mu blokují cestu. Z nějakého důvodu si nikdo nevšímá užití oněch sanitek jako barikády, což není ani jedním z přirozených a chráněných využití sanitek.

 

Publikujeme tyto věci, protože se domníváme, že Palestinci budou tvrdit, že se v uprchlickém táboře Dženín odehrál masakr, vzhledem k těžkým ztrátám, jež byly utrpěny v tamních krvavých bitvách. Palestinci si připravují půdu pro takové tvrzení. 6. dubna publikovali naléhavou výzvu mezinárodní komunitě, aby okamžitě intervenovali v zájmu zachování životů obyvatel uprchlického tábora, protože byl tábor pod nemilosrdným útokem a „jsou tam desítky mrtvých a zraněných, situace, která  by mohla dosáhnout úrovně masakru v Sabře a Šattile.“ Palestinci nedovolili lidem, aby se z toho místa evakuovali, aby zvýšili účinek. A jediná věc, kterou můžeme dělat, je být připraveni a odmítnout snahu dělat takové srovnání. To je zvláště důležité na pozadí článku reportéra Al Džazíry Walida Alamariho, který 8. dubna oznámil, že podle informace, která přišla z uprchlického tábora Dženin, všichni střelci a obránci nosí výbušný pás. Je-li toto fakt, pak nemluvíme o masakru, ale o krvavé bitvě. Avšak asociace, jež se snaží Palestinci navodit jsou silnější než fakta.